Salladslökpannkakor

På förpackningen står det ”Frozen Green Onion Pie”, men om man väntar sig att hitta en paj så blir man förvånad när man öppnar den och hittar fem stycken ganska tjocka pannkaksaktiga degplattor.
Det tar ett par minuter att steka upp en i olja, och blir flottigt och gott. Kryddningen är inte stark, förutom salladslöken finns det bara en mild pepparsmak. På förpackningens baksida tipsas om att man kan rulla in mat i pannkakorna, men jag äter dem gärna utan något annat till.

Jag skulle kunna köpa det här igen, speciellt som det var rätt billigt.
Vikt: 500 gram
Tillverkat i Taiwan.
Ingredienser: mjöl, vatten, palmolja, salladslök, salt, peppar.

Etiketter: ,

5 svar to “Salladslökpannkakor”

  1. Tekoppen Says:

    Och veganska alltså!

  2. professorbalthazar Says:

    Jovisst! Det här fanns på ”hua xia” på herkulesgatan. De har också en hel del veganskt låtsaskött, men det har jag inte vågat mig på (brukar vara obehagligt köttlikt till både utseende, smak, konsistens och lukt.)

  3. Tekoppen Says:

    Jag älskar låtsaskött 🙂 Herkulesgatan? Var i stan ligger det?

  4. professorbalthazar Says:

    Mitt i centrum! När man traskar nerför drottninggatan i riktning mot gamla stan så är det på en sidogata till vänster.
    De har faktiskt en massa billiga yixing-tekannor också, även om de säkert inte är av högsta kvaliten.

  5. Tekoppen Says:

    :O Kräver ett besök, alltså. Av flera olika anledningar. Även om jag nog skulle kunna min Yixing någon annanstans.

Kommentera

